Toks första Hårvilt

Andra helgen i Oktober var Jimmy och Magnus hos mig på Öland för att jaga. Första dagen ängnades främst åt rådjur men vi avslutade med att släppa tok. Efter att ha spårat rådjur utan skall några hundra meter och sedan återvänt till husse. Börjar tok söka frenetiskt. Tre snabba skall sedan tyst någon sekund då kommer en hare rusande förbi husse, två snabba skott och haren blir liggande. tyvärr va det inte den haren som Tok drev men när han är åter till husse och blir visad spåret tar han det villigt och hittar haren. Väldigt spännande. Innan vi var ute ur såten stötte han ytterligare 3 Fasaner och en hare.

Stolt husse...
Fler berättelser kommer när jag har tid.
När Jimmy och Magnus var hos mig på Öland lyckades jag fälla första haren för tok. Dagen efter sköts den andra haren =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0